BodyBlush

Een totaalaanpak

Enter: een feilloze combinatie van brand, website en marketing

BodyBlush helpt haar klanten aan een gezonde bruine tint en/of een slanker, strakker lichaam. De hamvraag daarbij was: hoe communiceren we dat naar de buitenwereld? Want een gewone ‘wij bieden spraytan en bodycontouring aan’ volstaat niet meer.

Het was aan ons om hen bekend te maken als de ultieme expert in hun vakgebied. Een uitdaging die we tackelden met een volledig nieuwe branding, slimme website en strategische marketingaanpak.

Branding

Wie wil opvallen in de markt heeft een sterk logo nodig. En wie ons kent, weet dat dat niet zonder concept is. Hier kozen we voor zwart in plaats van een veelvoud aan kleuren. Een sterk contrast wérkt, weten we uit ervaring. We gingen bovendien voor een sierlijk font, een stijl die heel goed aansluit bij de identiteit van het bedrijf.

Voor de creatie van web- en advertentievisuals hebben we AI (Artificial Intelligence) ingeschakeld. Met de juiste tekstprompts genereerden we memorabele visuals die de positionering van BodyBlush extra kracht bijzetten. Met resultaat!

Website

Dé leidraad voor de splinternieuwe website? De kersverse branding, natuurlijk. We bouwden de lay-outs met de juiste flow, met als doel bezoekers te laten converteren via het afsprakenformulier. We gingen voor een hybrid-build aanpak zodat we snel konden schakelen, uiteraard zonder in te boeten op functionaliteit, performance en safety.

We integreerden een Salonized-boekingssysteem en zorgden voor een SEO-ready set-up waarbij de technische SEO en de huidige content foutloos werden opgezet. Met die content ging de klant eerst zelf aan de slag, waarna wij een controle en rework deden om ook daar weer snel te kunnen schakelen en kostenefficiënt te werken.

Marketing

In het wilde weg advertenties opzetten en hopen dat ze iets opleveren? Daar doen wij niet aan. We deden ons huiswerk, evalueerden, stuurden bij en testten in endless repeat. Onze strategische aanpak liet ons verschijnen bij heel gerichte zoekopdrachten rond organic tanning en bodycontouring. Met Performace Max-campagnes beten we ons dan weer vast in zowel upper als lower funnel marketing. We zorgden bovendien voor een feilloze tracking van conversies en een heldere analyse met real-time dashboards.

Ook graag een totaalaanpak voor je bedrijf?

Meer referenties

Sizzle

Sizzle

Een gedateerde look & feel, een ondermaatse gebruiksvriendelijkheid, te trage laadsnelheid, het ontbreken van SEO-optimalisaties, rommelige URL-structuren… Urban Nails klopte bij Digitong aan voor een splinternieuwe website. En wij, wij deden ons ding.

WECANDANCE

WECANDANCE

WECANDANCE scheerde ook dit jaar weer de hoogste toppen wat muziek, food en fashion betreft. Een unieke boutique-identiteit die wij online mochten ondersteunen. Hoe we dat hebben aangepakt, lees je in deze case.

Antiekmarkt Tongeren

Antiekmarkt Tongeren

Bij Digitong zijn we trots op onze rol in de vernieuwde branding van de Antiekmarkt in Tongeren, waarbij we innovatieve AI-gegenereerde visuals hebben ingezet. Deze markt, waar eeuwenoude ambachten en moderne kunst samenkomen, verdient een presentatie die zowel het rijke verleden als de spannende toekomst weerspiegelt.

Cedric Trekels
Head of Marketing

Digitong is een full-service digitaal bureau. Alle expertises vind je hier onder één dak.