Sizzle

Rebranding voor dé e-sigaret en e-liquid groothandel van België

Hello, frisse merkidentiteit!

Een groothandel voor e-sigaretten, dat was duidelijk. Maar wat het verhaal achter het product was, wist eigenlijk niemand. Aan onze designers de taak daar verandering in te brengen en de – tot nu toe verborgen – merkidentiteit op een verdiende eerste plek te zetten.

Uitdaging

Als verdeler van hoogwaardige producten voor de e-sigaretmarkt had Sizzle te weinig brand equity om hun premium karakter uit te dragen. Laten we er geen doekjes om winden: een opfrissing was essentieel. Dus ontwierpen we een ander logo, nieuwe visuele stijl en een duidelijke merkidentiteit. En laten we ook zeker het design voor de richtlijnen van hun intern bestelplatform niet vergeten.

Oplossing

We deden ons huiswerk aan de hand van een uitgebreide workshop. Zo’n sessie stelt ons in staat om diepgaand begrip te krijgen van wat het merk uniek maakt en welke waarden centraal staan. Daarna gingen we aan de slag met de volledige rebranding. Om de nieuwe merkidentiteit consistent te houden, maakten we een gedetailleerde brandguide. Die handleiding bevat alle bouwstenen die nodig waren om het interne platform, in lijn met de nieuwe merkidentiteit, vorm te geven.

Resultaat

Waar voorheen niemand een beeld had bij de merkidenteit van Sizzle, heeft het bedrijf nu opnieuw zelf de touwtjes in handen. Sizzle is tenslotte niet alleen een groothandel, maar dé partner waar vapeshops en convenience winkels al jaren op vertrouwen. En dat straalt het nu ook uit.

Ook graag je merk (her)uitvinden?

Meer referenties

WECANDANCE

WECANDANCE

WECANDANCE scheerde ook dit jaar weer de hoogste toppen wat muziek, food en fashion betreft. Een unieke boutique-identiteit die wij online mochten ondersteunen. Hoe we dat hebben aangepakt, lees je in deze case.

BodyBlush

BodyBlush

BodyBlush helpt haar klanten aan een gezonde bruine tint en/of een strakker lichaam. En wij hielpen Bodyblush met een nieuwe branding, website en strategische marketingaanpak.

Antiekmarkt Tongeren

Antiekmarkt Tongeren

Bij Digitong zijn we trots op onze rol in de vernieuwde branding van de Antiekmarkt in Tongeren, waarbij we innovatieve AI-gegenereerde visuals hebben ingezet. Deze markt, waar eeuwenoude ambachten en moderne kunst samenkomen, verdient een presentatie die zowel het rijke verleden als de spannende toekomst weerspiegelt.

Frederik
Head of Creative

“Elegante vormgeving, grafische precisie en tijdloze merken? Da’s onze dada.”