WECANDANCE

Drop in the light, rise in the dark

Straffe marketing, fraaie front-end, feilloze back-end en alles daartussenin

WECANDANCE is een jaarlijks open air festival op het strand van Zeebrugge. Tijdens de eerste editie in 2013 kwamen er zo’n 5500 bezoekers genieten van fijne deuntjes en culinaire hoogstandjes. Dit jaar stond die teller op meer dan 60.000. En daar hebben onze marketeers en websitebouwers een handje bij toegestoken.

Uitdaging

Voor elk festival is een succesvolle ticketverkoop prioriteit numero uno. Dat was bij WECANDANCE niet anders. Het doel was om zo veel mogelijk festivalgangers naar het strand te trekken, ondanks het onvoorspelbare weer in België. Om een geslaagde editie te garanderen, moesten we ons dus van onze beste kant laten zien.

Oplossing

Een splinternieuwe website die technisch scoort en aanzet tot actie? Say no more. We zorgden voor fraaie front-end, straffe back-end en alles daartussenin. Onze developers bouwden een website waarbij kwaliteit en efficiëntie centraal staan. Mét een geïntegreerde Eventix-module voor het boeken van tickets en tal van andere features.

Om ervoor te zorgen dat miljoenen mensen op die nieuwe website terechtkwamen, hebben we ingezet op TikTok-advertising en performance marketing via Google. Met een mix van SEA, Display, Discovery en YouTube advertising mikten we op een maximaal volume en een zo hoog mogelijke profitability. Om dat te bereiken, werkten we met een Target Return On Ad Spend strategy. Het voordeel aan performance advertising is de schaalbaarheid. Wanneer we de TROAS-doelen bereiken, kunnen we budgetten blijven schalen, omdat de return steeds dezelfde blijft. Win-win.

Resultaat

✔️ Top performance
✔️ Meer merkbekendheid
✔️ Flexibele website dankzij maatwerk
✔️ Snelle en efficiënte verkoop van tickets
✔️ Forse stijging online zichtbaarheid & engagement
✔️ Nieuwe en terugkerende bezoekers laten converteren

Ook graag een totaalaanpak voor je bedrijf?

Meer referenties

Sizzle

Sizzle

Een gedateerde look & feel, een ondermaatse gebruiksvriendelijkheid, te trage laadsnelheid, het ontbreken van SEO-optimalisaties, rommelige URL-structuren… Urban Nails klopte bij Digitong aan voor een splinternieuwe website. En wij, wij deden ons ding.

BodyBlush

BodyBlush

BodyBlush helpt haar klanten aan een gezonde bruine tint en/of een strakker lichaam. En wij hielpen Bodyblush met een nieuwe branding, website en strategische marketingaanpak.

Antiekmarkt Tongeren

Antiekmarkt Tongeren

Bij Digitong zijn we trots op onze rol in de vernieuwde branding van de Antiekmarkt in Tongeren, waarbij we innovatieve AI-gegenereerde visuals hebben ingezet. Deze markt, waar eeuwenoude ambachten en moderne kunst samenkomen, verdient een presentatie die zowel het rijke verleden als de spannende toekomst weerspiegelt.

Cedric Trekels
Head of Marketing

Digitong is een full-service digitaal bureau. Alle expertises vind je hier onder één dak.