Doelstellingen
- Meer online ticket sales genereren
- Meer aanwezig zijn op alle beschikbare kanalen
- Vergroten naamsbekendheid
- Bereik halen in nieuwe regio’s
Aanpak
Om deze doelen te behalen hebben we ingezet op performance marketing. Door een mix van SEA, Display en discovery advertising en YouTube advertising. Hiermee mikken we op een maximaal volume en zo een hoge profitability. Om dat te bereiken, werken we met een Target Return On Ad Spend strategie. Het voordeel aan performance advertising is de schaalbaarheid. Wanneer we de TROAS doelen bereiken, kunnen we budgetten blijven schalen, omdat de return toch hetzelfde blijft.
Uiteraard is social media ook ontzettend belangrijk voor events. Daarom zetten we TikTok advertising in voor WECANDANCE. Op dit visueel platform toonden we mooie en activerende beelden die de kijker spontaan aan het dansen zette.
Resultaten
SEA:
- 46% van totale omzet via Google ads (stijging van 31% t.o.v. vorige editie)
- ROAS van 21.674% dit resulteert in €216,74 per €1 advertentiebudget (stijging van 7% t.o.v. vorige editie)
Tiktok:
- 4% van totale omzet via TikTok ads (stijging van 300% t.o.v. vorige editie)
- ROAS van 3.399% (stijging van 91% t.o.v. vorige editie)
Conclusie
We hebben duidelijke doelen meegekregen om te behalen, en dat die behaalden we met glans. Door het inzetten van een lange termijn strategie via SEA en een extra push op TikTok, hebben we een erg mooi resultaat behaald voor WECANDANCE. Deze cross-channel mix zorgde voor veel zichtbaarheid op social media en op het display en YouTube netwerk. Deze exposure leidde de festivalgangers uiteindelijk tot de ticketshop. Via search engine en TikTok advertising konden we zo een ongeziene Return On Ad Spend behalen.